Reuturer / Reklamationer

1
Retur av inköpta artiklar skall göras inom 10 dagar efter inköp
2
Artiklar skall återlämnas i hela och rena originalförpakningar
3
Artiklar som reurneras pga reklamation skall återlämnas rengjorda, med tillverkarens märkningar väl synliga och tydbara
4
Vänligen fyll i returformuläret elektroniskt på AUTO KADAs webbplats eller skicka in det i web-shoppen

  • Returpolicy och garantibevis för AUTO KADA-batterier, se här.

    Garantibevis för batterier, se här.
  • Problem/fel på artikel skall beskrivas enligt föjande:
    1. Hur defekt upptäcktes, vilken åtgärd som vidtogs, mm;
    2. Eventuell defekt skall markeras på detaljen;
    3. Reklamations ärendet underlättas om film presenteras på defekt;
    4. Filmsekvens är obligatorisk vid oljeläckage, andra västke läckake, eller/och vid luft läckage;
    5. Delar som ansluts i elektriskt system skall åtföljas av utskrift som visar på fel genom datorsystem eller uppmätt avvikande värde vid elektrisk/elekrtronisk mätning. Kan presenteras I film format;
    6. Vid reklamation av: OE artiklar: gas pedals, modelator (OE, Knorr, WABCO), elektrisk nivå ventil (OE, Knorr, WABCO), kontrollenheter (OE, Knorr, WABCO), sensorer (OE, Knorr, WABCO), skall reklamation alltid åtfljas av utskrift av felkod.
  • 1. I händelse av att en garantidel skickas till fabriken och inte accepteras som garantidel, måste kunden betala fraktkostnaderna till och från fabriken om de vill returnera delen ;
    2. Om den skadade delen har orsakat ytterligare defekter/problem som borde ha lösts omedelbart ska objektiva bevis/fakturor lämnas in samtidigt med garantianspråket. (*Ytterligare ersättning kommer att övervägas om tillverkarens garantivillkor innehåller detta).
  • 1. Om orginalförpackning är defekt, blekt eller ej finns ;
    2. Elektroniska artiklar kan ej returneas om förseglad förpackning är bruten;
    3. Reaparations set/Repair kit: Om förpackning är bruten/öppnad;
    4. Specialbeställda varor kan ej returneras.
  • Vårt mål är att en reklamation är granskad och skickad vidare till tillverkare av AUTO KADAs service personal inom en vecka.
    Tillverkare av artikel är ansvarig för återbetalning/ersättnin av artikel, samt reklamations giltighet.

  • Delar för retur skall vra rengjorda och fria från olja.

    SACH kopplings returer, almänna villkor och summering.

    Retur policy för BTS TURBO: Läs här.

    Retur policy för EMITEC ADBLUE: Läs här.

    Retur policy för ALBONAIR ADBLUE: Läs här.

    Retur policy för ECOFIT ADBLUE: Läs här.

    Regler vid retur: Läs här.

    Retur policy för WABCO: Läs här.

    Retur policy för KNORR-BREMSE: Läs här.

    Retur policy för REMA.GERMANY: Läs här.

    Retur policy för DPF DINEX: Läs här.

Reuturer